Časový limit vaší relace brzy vyprší v důsledku neaktivity. Kliknutím na tlačítko OK prodloužíte časový limit o dalších 120 minut.
Prověřená metoda pro optimalizaci nepřímých nákupů
Na trhu B2B existuje unikátní metoda, kterou jsme vyvinuli s našimi obchodními partnery.
Tato metoda založená na analýze dat, na štíhlém řízení a na akčních rámcových smlouvách si klade za cíl optimalizovat nepřímé nákupy a zejména celkové náklady na vlastnictví (TCO) dlouhodobě vázaného kapitálu. Prostřednictvím tohoto přístupu posiluje oddělení nákupu svou finanční, environmentální a sociální výkonnost, čímž přispívá ke konkurenceschopnosti své firmy.
Dlouhodobě vázaný kapitál činí v průměru 5 % obchodních nákladů, ale představuje až 50 % nákupních transakcí a znamená 70 % skrytých nákladů. Tato kategorie nakupovaných produktů, která je manažery často (nesprávně) považována za nestrategickou, je řízena neefektivně. Je tedy obrovskou příležitostí k úsporám v oddělení nákupu.
Optimalizace nákupů: Strategie založená na třech krocích
Řešení vychází ze spolupráce mezi zákazníkem a pověřenými odborníky ze společnosti Manutan. Coby špičkový dodavatel s odbornými znalostmi v oblasti dlouhodobě vázaného kapitálu disponuje společnost Manutan zdroji a znalostmi, které pomohou jakékoli organizaci při optimalizaci této kategorie nakupovaných produktů.
Obě strany společně vyvinou na míru šitou strategii založenou na třech krocích:
- Analýza
Audit nákupního chování - Plán optimalizace
Společná příprava a zavedení akčního plánu, stanovení klíčových indikátorů výkonnosti a nápravných opatření - Sledování výkonu
Sledování klíčových indikátorů výkonnosti a vhodných nápravných opatření
Šest nástrojů pro snížení nákladů na pořízení zásob
Díky této metodě bude oddělení nákupu schopno optimalizovat řízení svého dlouhodobě vázaného kapitálu pomocí šesti nástrojů, jejichž cílem je snížení nákladů na pořízení zásob.
Racionalizace dodavatelů
Nahrazení některých dodavatelů společností Manutan, předním dodavatelem s odbornými znalostmi v oblasti dlouhodobě vázaného kapitálu.
Racionalizace dodavatelů
Dlouhodobě vázaný kapitál pochází v průměru od 75 % dodavatelů všech firem, což představuje značné administrativní náklady, pracovní zátěž a dopady na životní prostředí. Hledání nových zdrojů a racionalizace dodavatelského portfolia jsou zásadními kroky pro optimalizaci řízení této kategorie nákupů a posílení odběratelsko-dodavatelských vztahů s vašimi partnery.
Výhody
Snížení administrativních nákladů
Odlehčení pracovní zátěže týmů
Zavedení hromadných objednávek a dodávek
Případová studie zákazníka
Náš zákazník
Farmaceutická společnost
- Zaměstnanců: 8 000
- Výdaje na dodavatele za rok: 19 mil. Kč
- Objednávek za rok: 2 700
Náš akční plán
- 20 dodavatelů bylo nahrazeno společností Manutan, která nabízí stejné nebo srovnatelné produkty.
- Roční náklady na správu jednoho dodavatele jsou odhadovány ve výši 42 000 Kč.
Roční úspora:
840 000 Kč
Optimalizace výběru produktů
Vzhledem k tomu, že je dlouhodobě vázaný kapitál zřídkakdy součástí speciální strategie a má stanovené jasné specifikace, je důležité zajistit, aby nakupované produkty a služby byly vhodné pro daný účel a v požadované kvalitě, přičemž je třeba vzít v úvahu finanční, environmentální a společenské aspekty.
Výhody
Vyvarování se nadměrné kvality
Kontrola zdrojů produktů
Upřednostňování ekologicky šetrných a udržitelných výrobků
Případová studie zákazníka
Náš zákazník
Zemědělsko-potravinářská firma
- Zaměstnanců: 7 500
- Výdaje na dodavatele za rok: 10,5 mil. Kč
- Objednávek za rok: 2 050
Náš akční plán
- Některé ze špičkových produktů jsou nahrazeny produkty značky Manutan.
- Značka Manutan je v průměru o 20 % levnější než prémiová řada, ale má stejnou úroveň kvality (s 10letou zárukou).
Roční úspora:
370 000 Kč
Digitalizace transakcí
Digitalizace nákupního procesu začíná výběrem produktů nebo služeb s využitím nástrojů e-procurementu (internetový obchod, dynamický nebo statický katalog atd.) a pokračuje objednávkou a fakturací. Tato transformace je nástrojem, který může snížit náklady a uhlíkovou stopu a zároveň zjednodušuje každodenní pracovní život týmů odstraněním úkolů bez přidané hodnoty.
Výhody
RSnížení administrativních nákladů
Snížení uhlíkové stopy transakcí
Snížení zatěže týmů úkoly s nízkou přidanou hodnotou
Případová studie zákazníka
Náš zákazník
Přepravní a logistická společnost
- Zaměstnanců: 6 000
- Výdaje na dodavatele za rok: 9 265 000 Kč
- Objednávek za rok: 1 799
Náš akční plán
- Stávající digitální technologie je představena interním uživatelům a je zavedeno opatření pro její přijetí.
- Během několika měsíců je digitalizováno 75 % objednávek a faktur (ve srovnání s původními 25 %). To snižuje náklady na správu každé nově digitalizované transakce (900 objednávek) o 80 %.
Roční úspora:
1 616 000 Kč
Optimalizace logistiky
Většinu transakcí, a tedy i dodávek, tvoří dlouhodobě vázaný kapitál. Proto je důležité optimalizovat logistiku tohoto kapitálu s cílem snížení související pracovní zátěže a emise skleníkových plynů. Existuje řada řešení a osvědčených postupů: hromadné objednávky, personalizované dodávky, průmyslové prodejní automaty, atd.
Výhody
Snížení emisí skleníkových plynů
Usnadnění přístupu zaměstnanců k produktům
Případová studie zákazníka
Náš zákazník
Stavební firma
- Zaměstnanců: 43 000
- Výdaje na dodavatele za rok: 59,3 mil. Kč
- Objednávek za rok: 4 600
Náš akční plán
- Výrazné snížení četnosti dodávek díky optimalizaci nákupních procesů: o 2 360 méně dodávek.
- Průměrné náklady na přijetí zásilky se odhadují na 520 Kč.
Roční úspora:
1 227 000 Kč
Dodržování smluv
Cílem rámcové smlouvy je její dlouhodobé zavedení tak, aby firma mohla těžit ze všech vyjednaných výhod a zároveň omezovat individuální výdaje. Rámcové smlouvy jsou skutečnou pákou pro úspory a efektivitu, obrovsky tak optimalizují strategii řízení dlouhodobě vázaného kapitálu.
Výhody
Zavedení přímých úspor
Snižování zbytečných výdajů
Podpora udržitelné politiky zásobování
Případová studie zákazníka
Náš zákazník
Dodavatel automobilového průmyslu
- Zaměstnanců: 50 000
- Výdaje na dodavatele za rok: €1,800,000
- Objednávek za rok: 4 800
Náš akční plán
- Smlouva je zpočátku využívána z 60 %, včetně smluvní slevy 12 %.
- Po koordinaci je smlouva využívána v dalších 200 závodech.
Roční úspora:
2 112 000 Kč
Řízení kvality
Protože dlouhodobě vázaný kapitál trpí špatně strukturovaným řízením, jsou jeho procesy často chybné, což má za následek nárůst reklamací na všech úrovních dodavatelského řetězce: produkty, fakturace, dodací lhůty atd. Řešení základních příčin těchto selhání umožňuje udržitelným způsobem zlepšovat kvalitu služeb při současném snížení ekonomických a ekologických dopadů. Tento přístup zrcadlí eliminaci plýtvání ve filozofii štíhlého řízení pro dosažení provozní dokonalosti.
Výhody
Podpora neustálého zlepšování
Snižování nákladů a uhlíkové stopy, jež se pojí s reklamacemi
Případová studie zákazníka
Náš zákazník
Společnost zabývající se správou nemovitostí
- Zaměstnanců: 11 500
- Počet reklamací za rok: 360
Náš akční plán
- Po analýze se zdá, že většina reklamací souvisí s cenou nebo fakturací.
- Kompletní revize a nastavení systémů souvisejících s fakturací.
- Snížení reklamací souvisejících s cenou nebo fakturací o 94 %.
Roční úspora:
325 000 Kč
Jak v Manutanu děláme CSR a cirkulární ekonomiku pro větší udržitelnost
V Manutanu nám příroda není jedno. Po vzoru evropské dohody Green Deal jsme se zavázali k opatřením, která zmírňují produkci emisí a šetří zdroje, třeba papír. Nabídku neustále rozšiřujeme o recyklované i recyklovatelné produkty.
Chci si přečíst více...